Contoh Senarai Semak Pemeriksaan Tempat Kerja JKK

Contoh Senarai Semak Pemeriksaan Tempat Kerja JKK. Adakah anda sedang mencari Contoh Senarai Semak Pemeriksaan Tempat Kerja untuk Jawatankuasa Keselamatan dan Kesihatan (JKK) ditempat kerja anda? 

Contoh Senarai Semak Pemeriksaan Tempat Kerja JKK


Sekiranya tempat kerja anda mempunyai 40 orang dan keatas pekerja, majikan WAJIB menubuhkan JKK di tempat kerja dengan melantik Wakil Majikan dan Wakil Pekerja sebagai ahlinya. Salah satu keperluan dalam JKK adalah memeriksa tempat kerja sekurang-kurangnya sekali dalam tempoh 3 bulan atau 4 kali setahun.

Lazimnya, pemeriksaan tempat kerja ini dibuat sebelum mesyuarat JKK dijalankan. Setiap penemuan harus dibincangkan dalam mesyuarat tersebut dan mengambil langkah-langkah kawalan dan penambahbaikan yang sewajarnya.


Contoh Senarai Semak Pemeriksaan Tempat Kerja JKK

Anda boleh menggunakan Senarai Semak Pemeriksaan Tempat Kerja (OSHWA) yang boleh diisi terus melalui MyKKP. Walaubagaimanapun, aspek pemeriksaan tempat kerja tidak begitu menyeluruh dan teliti memandangkan elemen OSHWA adalah terlalu umum.

Disini, kami akan kongsikan dengan anda Contoh Senarai Semak Pemeriksaan Tempat Kerja yang boleh digunakan sebagai rujukan anda.



Jika ada bahagian-bahagian tertentu yang anda nak tambah, silakan. Ini hanya contoh senarai semak untuk rujukan anda.

Semoga perkongsian Contoh Senarai Semak Pemeriksaan Tempat Kerja JKK ini bermanfaat untuk pematuhan berterusan AKKP 1994 di tempat kerja anda.

Post a Comment

0 Comments