199 Contoh Soalan Ujian Psikometrik SPA Tahun 2022 Terkini

199 Contoh Soalan Ujian Psikometrik SPA Tahun 2022 Terkini. Adakah anda dipanggil menjalani peperiksaan memasuki perkhidmatan awam (PSEE) – Ujian Psikometrik Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Malaysia (SPA) bulan ini?


199 Contoh Soalan Ujian Psikometrik SPA Tahun 2022 Terkini


Tak tahu nak prepare apa untuk Ujian Psikometrik 2022 ini? Gagal ujian ini akan menyebabkan anda gagal menjawat jawatan yang anda idamkan atau impikan. Peringkat tapisan peperiksaan ujian psikometrik ini adalah yang paling penting, ini kerana anda bersaing dengan puluhan ribu atau ribuan calon lain yang mahukan jawatan yang sama.

Untuk kemasukan perkhidmatan awam terkini, diwajibkan menduduki Ujian PSIKOMETRIK. Jika sebelum ini ianya lebih dinamakan penilaian SAHSIAH dan MINAT, tapi kini dalam skop yang lebih terarah.

Penilaian ini sebenarnya adalah tambahan kepada peperiksaan yang mengukur kekuatan minda, ingatan dan kefahaman terhadap ilmu. Psikometrik pula lebih kepada instrumen untuk mengukur pola-pola tabiat dan tingkah laku seseorang.

Ianya penting untuk pihak kerajaan memilih mereka yang layak untuk jawatan tertentu.

Tetapi bagi calon, ianya lebih menekan. Calon tak kisah jawatan apa kan? Kita nak kerja. Nak ada gaji. Tak best pulak bila diuji macam ni..

Kami faham semua tu…

Kami dah membantu ramai calon sejak tahun 2008/09. Kami faham impian calon nak jawat jawatan kerajaan. Nak bantu diri, nak bantu keluarga. Untuk yang baru nak kerja, anda ada keperluan yang lebih untuk berkahwin, untuk keluarga. Kan?

Jadi tips penting supaya anda tak sangkut dalam ujian PSIKOMETRIK adalah;


TONJOLKAN NILAI POSTIF ANDA

SEMBUNYIKAN NILAI NEGATIF ANDA!


Senang tak? Kena faham, ujian ini mengukur dimensi berkaitan aptitud minda, kecenderungan minat dan tret personaliti.

Susah nak terang semua. Rasnaya lebih mudah kalau anda buat LATIH TUBI jawab soalan-soalan yang biasa di tanya dalam ujian ini. Kami dah kumpulkan semua maklumat yang anda kena tahu;


  1. tip jawab soalan
  2. contoh soalan
  3. cara jawab soalan supaya tak tersasar
  4. perangkap-perangkap PSIKOMETRIK
  5. apa yang bakal menggagalkan PSIKOMETRIK anda


Sebenarnya ujian PSIKOMETRIK ini antara ujian penting untuk menyingkirkan calon. Anda pun tahu kan yang anda ada ramai pesaing. Calon dari seluruh negara berebut jawatan dengan anda. Kekosongan jawatan yang tak banyak memerlukan pihak suruhanjaya menyingkirkan calon dengan ujian-ujian penilaian.

Ianya sesuatu yang bagus untuk pastikan yang betul-betul layak sahaja terpilih. Tapi agak malang untuk yang ambil sambil lewa ujian ini dan gagal. Padahal beliau (ANDA!) layak untuk lulus.

Lihat data ini, ratusan ribu GAGAL setiap tahun... Data tahun 2017-2021 kita pejam mata dulu. Takut anda terkejut :(


199 Contoh Soalan Ujian Psikometrik SPA Tahun 2022 Terkini


Mereka gagal bukan sebab tak bijak. Tapi antara yang menyumbang kepada kegagalan ini adalah..


AMBIL MUDAH, BUAT SAMBIL LEWA


Tak ada kesungguhan. Tak buat persediaan yang betul. Tak nak luang masa khusus untuk studi. Tapi itu bukan anda. Anda dah luang masa cari rujukan dan sampai ke laman ini kan?


IZINKAN kami bantu anda


Kami dah bantu calon sejak tahun 2008/09. Kita ada pengalaman ini dan pengalaman bagaimana untuk calon lulus ada dalam pengetahuan pengalaman ini.

Ribuan calon dah lulus dan kini masa untuk anda pula! Rujukan PSIKOMETRIK ini khusus untuk ujian tahun ini dan khusus untuk anda.


MEREKA DAH LULUS SEBELUM ANDA


199 Contoh Soalan Ujian Psikometrik SPA Tahun 2022 Terkini



MEREKA GUNA RUJUKAN INI


199 Contoh Soalan Ujian Psikometrik SPA Tahun 2022 Terkini


>> DOWNLOAD LATEST EBOOK VERSI 2022 SINI <<


P/S: Ini adalah VERSI DIGITAL (pdf) dan bukan buku fizikal. Anda akan dapat akses ke laman download selepas bayaran disahkan.


Penjadualan Ujian Psikometrik Terkini SPA


Pegawai Pemulihan Perubatan Gred U41 (Pertuturan)

Kementerian Kesihatan Malaysia

Penilaian Online Memasuki Perkhidmatan Awam (PSEE) - Ujian Psikometrik

Tarikh PSEE : 9 November 2022


Penolong Pegawai Perancang Bandar dan Desa Gred JA29

Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Melaka

Penilaian Online Memasuki Perkhidmatan Awam (PSEE) - Ujian Psikometrik

Tarikh PSEE : 9 November 2022


Pembantu Pembangunan Masyarakat Gred S19

Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Pulau Pinang

Penilaian Online Memasuki Perkhidmatan Awam (PSEE) - Ujian Psikometrik

Tarikh PSEE : 9 November 2022


Pegawai Meteorologi Gred C41 (Fizik)

Jabatan Meteorologi Malaysia

Penilaian Online Memasuki Perkhidmatan Awam (PSEE) - Ujian Psikometrik

Tarikh PSEE : 8 November 2022


Penolong Pemelihara Hutan Gred G29

Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Melaka

Penilaian Online Memasuki Perkhidmatan Awam (PSEE) - Ujian Psikometrik

Tarikh PSEE : 8 November 2022


Pembantu Awam Gred H11

Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Pulau Pinang

Penilaian Online Memasuki Perkhidmatan Awam (PSEE) - Ujian Psikometrik

Tarikh PSEE : 8 November 2022


Lihat penjadualan terkini di portal spa --> Semak Jadual Ujian Psikometrik

Sebarang pertanyaan, sila whatsapp admin sini --> https://bit.ly/EBOOKEXTRABONUSPSIKOMETRIK


                         >> DOWNLOAD LATEST EBOOK VERSI 2022 SINI <<


UNTUK Ujian PSIKOMETRIK 2022 


Post a Comment

0 Comments